vineri, 12 decembrie 2008

Despre suflete-pereche



Nu cred in destin. Nici in horoscop. Nu cred ca exista cineva acolo sus care ne-a trasat fiecaruia viata in detaliu. Cred insa, intr-un fel, in suflete pereche. De fapt, e o exprimare putin gresita. Cred in compatibilitatea dintre oameni. Mai mare, sau mai mica.
Si cand vine vorba de relatii, am niste idei in cap pe care nu mi le scoate nici macar o lobotomie facuta de cel mai cel doctor. Nu si gata. Nu vreau sa schimb oamenii din jurul meu.
Indiferent ca e vorba de iubit, de prieteni sau pur si simplu de cunostinte. Imi place o persoana, sau nu. Ma rog, mai e si stadiul intermediar in care cineva imi poate fi indiferent, insa asta e neimportant. Daca imi place o persoana, imi place pentru ceea ce e atunci cand o cunosc. Sunt genul care accepta minusurile celuilalt fara a incerca in vreun fel sa le schimbe.
Sunt foarte constienta ca nu totul poate fi asa cum vreau eu. Si nu e drept sa intri in viata cuiva cu bocancii si sa incepi sa impui reguli. "Nu mai fa asa, fa asa". Sau orice altceva din familia asta.

Nu iti place? Ok, nu te obliga nimeni sa stai alauri de o persoana care iti displace. Poti pur si simplu sa cauti in continuare pana ce, la un moment dat, vei gasi pe cineva la care nu o sa vrei sa schimbi nimic.
Nu, eu nu cred ca intr-o relatie trebuie sa faci compromisuri. Intr-o relatie, din punctul meu de vedere, nu e nevoie de compromisuri. Desigur, sunt o idealista. Si tocmai faptul ca sunt idealista ma multumeste atat de mult.

Nu vreau sa schimb obiceiurile anterioare nimanui. Vreau ca o persoana sa se simta cat mai natural langa mine, si nu sa faca eforturi sa imi fie pe plac, sau sa ne schimbam vreunul din noi modul de viata pentru a se potrivi cu al celuilalt. Nu.
Eu cred ( de fapt, sunt convinsa de asta ) ca doi oameni pot trai foarte ok unul cu celalalt fara a schimba nimic. Si nu cred ca exista o singura asemenea persoana pentru fiecare dintre noi. Sunt sute. Trebuie doar sa ne schimbam putin modul de gandire si sa acceptam ca nu noi suntem cei care avem dreptul sa schimbam oamenii din jurul nostru.

Un articol de Ioana Stiubeianu

Niciun comentariu: