vineri, 26 decembrie 2008

Cat valoreaza site-ul meu?

Te consideri un antreprenor online?

Ai idei cool si vrei sa pornesti sa faci bani online. Te gandesti cat ar costa sa faci un site asa cum ti l-ai imaginat. In functie de valoarea investitiei pe care vrei sa o faci, vei reusi sa te apropi mai mult sau mai putin de obiectivele propuse. Pana aici pare clar ... acel site web va costa(valora?) atata cat vei investi in el! In timp, valoare investitiei va creste ... siteul trebuie promovat online si/sau offline, hostingul, administrarea vor costa alti bani.

Dar oare valoare finala a brandului online va egala/depasi aceasta suma? Este oare mai ieftin, in conditile in care nu ai experienta pe piata online sa cumperi un site web gata facut? Si daca te hotarasti sa cumperi ... cine va spune cat costa acest site?

Cat costa siteul meu? Cati bani pot sa iau pe el? Care este valoarea brandului online/a domeniului meu? Cat valoreaza siteul meu web?

Am discutat despre cum si cati bani poti sa faci folosind adsense. Dincolo de cat poate produce efectiv, valoarea unui brand online este la fel de relativa ca a oricarui brand. Putem calcula cat de optimizat SEO este, cat de valoroase sunt keyword-urile promovate, cat potential detine domeniul ... valoare ramane o chestiune atat de variabila incat fiecare ar putea sa-si inchipui orice suma in momentul vanzarii.

Valoarea este virtuala si variaza in functie de situatia efectiva a pietii. Daca exista cumparatori, pretul va creste proportional ... un site bun, cu potential, dar pentru care nimeni nu liciteaza ... va avea un pret mic.

Valoarea se poate stabili cel mai bine prin raportare la alte siteuri care au fost cotate deja sau prin licitare in mod direct. Este o ecuatie a carei variabile sunt complexe si diverse, multe dintre ele absolut necontrolabile.

Ionut incearca sa stabileasca niste valori de piata pentru cele mai cunoscute branduri din RO-ul online.

Desprecopii.com de exeplu a fost pretuit la: 300.000E si la 120.000E.
Criterile in estimare au fost:
1. prezenta in motoarele de cautare + PR (factor 2)
2. design, uzabilitate, continut (factor 3)
3. potential publicitar (factor 4)
4. numar de vizitatori unici si numar de afisari (factor 3)
5. vanzari servicii (factor 5)
6. vanzari produse (factor 5)

Avand in vedere ca este un domeniu .com putem incerca o estimare externa:
- dnscoop.com indica 133.480$ - evaluaind: vechime de peste 6 ani a domeniului, PR5 in google, Inbound Links, Traffic Rank in Alexa, Indexed Pages in 5 motoare mari de cautare si Domain Name IP Report.
- sootle.com indica 362$ (dubios de putin)

O metoda de calcul ar fi sa multiplicam profitul de acum cu 10. Dar de ce cu 10 si nu cu 25?
Valoarea reala sunt ferm convins o vom afla daca proprietarul se hotareste sa vanda si numai dupa ce se vor incheia negocierile.
Speculatile pe baza valorii de piata ale unui brand (mai ales intr-o piata atat de tanara si mobila ca cea din Romania) sunt sortite esecului.

O intrebare foarte haioasa este: Cat valoreaza blogul meu?
Daca ma raportez la valoare ca importanta atunci este de inteles. Este un fel de PR ranking in bani. Tampita devine intrebarea cand este legata de valoare inteleasa ca valoare de vanzare. Nu pot pricepe care ar fi valoarea in cazul vanzarii un blog personal sau al unui blog de companie!
E ca si cand ai cumpara in banii aceia inclusiv persoana sau compania respectiva.

Pentru cei pe care ii intereseaza subiectul ... pot calcula valoarea unui blog folosind algoritmul lui Tristan Louis bazat pe API-ul Technorati, implementat aici.


Sursa: Web2exit

Niciun comentariu: