luni, 10 noiembrie 2008

Adsense o afacere proasta

De cateva luni am observat o scadere drastica a principalului indicator de performanta economica pentru reclamele Adsense. Daca cu jumatate de an in urma CPM-ul (care inseamna venitul mediu la mia de afisari) varia intre 2-3 USD si chiar mai mult, in ultimul timp acesta a scazut sub 1 USD.
Aceasta scadere abrupta a CPM-ului care se reflecta in venituri a fost provocata de numarul mare de site-uri cu Adsense care afiseaza pe o pagina chiar si 15 anunturi publicitare si sumele derizorii platite de cei care-si fac reclama prin Adwords.
Este normal ca preturile sa fie foarte scazute in conditiile in care spatiile publicitare depasesc cu mult oferta de reclame.
Un buget de 50 USD / luna pentru Adwords este fabulos de mult. Atunci de ce sa ne miram ca se castiga atat de putini bani din Adsense?
Daca nu se va schimba aceasta tendinta cel mai probabil Adsense va deveni o afacere moarta in Romania.
Iar pentru a reechilibra aceasta piata e nevoie de masuri inteligente. Preturile nu au cum sa creasca atat timp cat va exista excedent de spatii publicitare. De la site-uri cu 10 unici /zi pana la site-uri cu 50.000 unici /zi sau mai mult au unul sau mai multe bannere Adsense. Zeci de mii de site-uri mai mari sau mai mici afiseaza zilnic reclama ieftina cumparata cu cativa centi / click-ul.
Pe o pagina pot fi inserate maxim 3 bannere Adsense care in cazul formatelor mari pot afisa in total chiar si 15 anunturi publicitare. Cele mai scumpe sunt primele anunturi afisate. O strategie buna pentru cresterea veniturilor este limitarea numarului de bannere afisate. Cu cat mai putine cu atat mai bine.
Daca vom limita cu totii numarul de spatii publicitare va apare concurenta in randul utilizatorilor serviciului Adwords si implicit vor creste si preturile. Totul tine de vechiul principiu economic al cererii si ofertei.

Sursa: Internet

Niciun comentariu: