marți, 18 noiembrie 2008

Mesaje nepotrivite si comportament deranjant pe Yahoo Messenger

Aceasta pagina reprezinta un protest impotriva mesajelor nepotrivite si a comportamentului deranjant pentru cei din jur pe Yahoo Messenger. Ea consta intr-un set de reguli pe care initiatorul acestui proiect a decis sa le impuna tuturor contactelor din lista de yahoo messenger. Oricine este liber sa urmeze exemplul in speranta unei utilizari mai placute a protocolului de mesagerie instanta de la Yahoo.

Prin adaugarea unui vot aici te declari de acord cu acest manifest si in mod optional iti insusesti regulile prezentate pentru disutiile virtuale cu toti cunoscutii tai.

1. Fara stat aiurea pe invisible. Stiu ca Yahoo messenger permite sa stai logat fara a fi vazut de ceilalti in mod normal. Stiu si ca exista programe de depistare a acestui comportament insa adesea sunt greoaie. Sunt de acord ca uneori exista situatii care necesita folosirea acestui mijloc (evitarea anumitor persoane samd) dar nu exista scuza pentru persoanele care stau pe invisible 90% din timpul petrecut online. Astfel rugamintea mea este fie sa folositi acest mod selectiv (puteti aparea invisible doar pentrue doua persoane care va deranjeaza) fie sa nu il folositi deloc.Prin urmare orice persoana care ma va contacta de pe invisible va fi rasplatita in acelasi mod (adica nu ma va mai vedea online niciodata) sau cu un warn.


2. Fara BUZZ inutil sau repetat. Exista cazuri in care folosesc un status in care se explica clar k pentru a raspunde trebuie sa primesc un buzz. Sau exista cazuri in care desi par available nu am raspuns sa un salut timp de aproximativ 60 de secunde, situatie in care poate fi folosit un buzz pentru atragerea atentiei.Insa nu accept un salut insotit de un buzz la numai 1-2 secunde inainte sa apuc sa pun macar mana pe tastatura sau buzz-uri date in timpul conversatiei de fiecare data cand trec 3 secunde si nu am raspuns la o intrebare. De asemenea nici in cazurile precizate mai sus in care se accepta folosirea de buzz nu inseamna k e nevoie sa dati de 5 ori buzz. Unul ajunge iar daca nu am reactionat la acesta inseamna ca sunt suficient de departe de calculator incat sa nu le aud nici pe urmatoarele 4 sau ca nu vreau sa fiu deranjat momentan. Exceptie fac urgentele.


3. Fara adaugari in lista lipsite de orice prezentare.Am sa prezit un caz generic pe scurt: Gigel imi da add fara sa spuna cine e. Eu il accept punandu-l intr-un grup dedicat celor noi de la care astept o prezentare. Trece o saptamana in care nu ma contacteaza deloc sa imi spuna ce treaba are cu mine. Dupa aceasta saptamana il contactez eu pentru lamuriri moment in care ma intreaba cine sunt si ce vreau de la el. Ba mai mult uneori mai sunt si acuzat k eu i-am dat lui add.Prin urmare daca ma adaugati in lista ori lasati-mi cateva cuvinte de prezentare in acel formular de adaugare de prieten ori contactati-ma cu prima ocazie cand ma vedeti online. In caz contrar, in prim faza veti fi stersi sin lista mea si ulterior adaugati in cea de ignore in cazul in care prezenta va este deranjanta.



4. Fara mesaje idioate (non-mass)Daca nu stiti cum se numeste o melodie, un artist, un film, un joc sau o carte va anunt ca eu nu sunt enciclopedie. Exista google precum si late site-uri specializare (wikipedia, imdb etc). Exceptie fac situatiile in care stiti sigur k raspunsul se afla la mine (v-am povestit eu de un film/carte, ati ascultat la mine o melodie etc). De asemenea va anunt ca eu nu sunt din oDC, kazaa sau eMule prin urmare atunci cand vreti ultima melodie a celor de la Bambi nu mi-o mai cereti mie. Din nou exista si exceptii pentru acele materiale care nu se gasesc pe dc++ ci doar la mine pe hard. Incalcarea acestei reguli se sanctioneaza cu un warn.



5. Fara mass-uri.Am ajuns la cea mai controversata dintre reguli. S-au facut n+1 campanii si tot degeaba. Prin urmare ma simt nevoit sa clarific urmatoarele:Mass se numeste orice mesaj trimis unui grup mai mare de 5 persoane din lista de yahoo messenger. Faptul ca tu trimit un mass in care spui tuturor sa nu mai trimita mass-uri nu te face un luptator impotriva acestui fenomen ci dimpotriva.Am sa impart mass-urile in urmatoarele categorii:- personale: cele care fac apel la votarea propriei persoane, a trupei preferate etc in cine stie ce clasament. mai sunt la moda si voturile necesare in anumit jocuri web (asa numitele recrutari, capturari ale sufletului, donatii de sange etc). toate aceste mesaje se sanctioneaza cu un warn.- informative: cele care fac referire la o stire de ultima ora sau la un material comic/informativ de pe un alt site (bancuri, caricaturi, filmulete, animatii etc). Acestea pot fi rasplatite cu un zambet, o felicitare sau un warn in functie de materialul prezentat. Sfatul meu e sa icercati sa va asigurati ca stirea este autentica (nu ca s-a transferat Buffon la Steaua) si ca nu este vorba de un flash fara rost (genul de prietenie pe viata). Prin urmare cu aceste mesaje riscati sa ma enervati sau sa ma bucurati. Prima varianta inseamna warn.- insultatoare ale inteligentei: este vorba de cele care ma anunta sa trimit mai departe ca sa nu imi moara familia; sa apas de 5 ori pe escape; un copil are nevoie de un extensie de penis si va primi 2 centi pt fiecare msaj dat mai departe; s-a pierdut un soarece. sunati al nr asta dak il vedeti sau dati mai departe; uitati-va pe cer ca sa vedeti o luna etc. Asemenea mesaje sunt penalizate cu un warn sau chiar cu ignore direct daca sunt in toane mai proaste. Va rog insistent sa renuntati la aceste mesaje.- de tip petitie: mesajele care indeamna la o anumita miscare in masa cum ar fi sa ne tinem toti respiratie maine la ora 12 sau sa mergem toti cu spatele timp de o jumatate de ora. de asemenea aici intra si mass-urile anti-mass. E cazul sa intelegeti cu totii ca nu puteti combate mass-urile trimitand mass-uri! Acest tip de mesaje se pedepsesc de asemenea cu un warn




Acestea au fost cele 5 reguli de baza. Fiecare are dreptul sa isi stabileasca numarul de warn-uri pana la trecerea pe lista de ignore a unui contact (se recomanda 3). De asemenea puteti stabili perioada pe care o persoana o va petrece pe lista de ignore (sugerez termen nelimitat).



Sursa: Yahoo.Inc

Niciun comentariu: