marți, 23 decembrie 2008

Noi reguli legate de folosirea URL-urilor la vedere in Google AdWords

Conform blogului oficial Google AdWords, de la 1 aprilie Google va pune in aplicare noua sa politica in ceea ce priveste url-ul la vedere (display url). Se pare ca nu toti vor fi afectati insa cei la care se aplica vor fi nevoiti sa faca anumite schimbari.
Aceste noi reguli se vor aplica tuturor advertiserilor, fara nicio exceptie, incepand cu data de 1 aprilie.

De exemplu, daca url-ul de destinatie (landing url) este www.site.ro, atunci si url-ul la vedere (display url) trebuie sa fie www.site.ro, urmatoarele url-uri la vedere nefiind acceptate:
www.site.co.uk deoarece se considera ca duce catre un alt site;
www.sit.ro deoarece se considera ca duce catre o pagina cu continut identic cu www.site.ro;

Cat despre url-urile de tracking, Google le va accepta daca se potrivesc cu cele la vedere.

De asemenea si subdomeniile vor fi acceptate, chiar si impreuna cu un text aditional;
de exemplu:
sub.site.ro
site.ro/text
www.site.ro/text

Google recomanda ca toate modificarile sa fie facute inainte de 1 aprilie pentru a evita intreruperea afisarii anunturilor tale din cauza unor posibile refuzari ale acestora datorita noii politici.





28.02.08 00:33:36 0 | Comentarii (0/0) Trimite pe mail Tipareste Permalink

Publicata de geo-master | TAG: Internet



Ce sa NU faci ... sau cum sa previi excluderea din rezultatele Google

Cum probabil se stie deja, Google tine cont foarte mult de calitatea si relevanta siturilor afisate in urma unei cautari. De aceea, ca lider in lumea motoarelor de cautare, se focalizeaza pe calitatea rezultatelor si pe satisfactia celor care folosesc Google.
In materie de SEO, iata in continuare, cateva din tehnicile de evitat deoarece pot conduce la excluderea din index-ul Google sau in cel mai bun caz, la o penalizare in ce priveste Page Rank-ul.


Submit-erea mai multor URL-uri ale aceluiasi site - ca exemplu este inscrierea url-urilor de tip situlmeu.ro si situlmeu.ro/index.html, incercand astfel sa obtineti rezultate in cautari pentru aceeasi pagina;

Cloaking - rezulta atunci cand exista o pagina optimizata pentru motoarele de cautare si o pagina optimizata pentru utilizatori. Cu alte cuvinte, motoarele de cautare vad un tip de pagina insa userii sunt redirectati catre o pagina diferinta cand acceseaza link-ul respectiv. Cloaking este o tehnica exclusa din "vocabularul" Google;

Pagini "doorway" - acestea sunt paginile supraincarcate cu cuvinte cheie. Problema este ca o astfel de pagina nu isi regaseste sensul in ochii unui utilizator astfel ca un webmaster poate crea un redirect catre o pagina mai simpla si usor de vizionat. Aceasta tehnica este foarte similara cu "cloaking" si astfel intra la tehnicile de evitat;

Text ascuns - Unii webmasteri ascund cuvinte cheie pe o pagina si folosesc aceeasi culoare pentru font-ul folosit si pentru background-ul paginii respective. Astfel, textul devine invizibil pentru ochiul uman insa spider-ii motoarelor de cautare il pot vedea. Astfel de tehnica poate conduce la o crestere semnificativa in ce priveste Page Rank-ul si la o pozitionare mai buna in rezultatele obtinute pentru cuvintele cheie folosite. De obicei, textul ascuns se foloseste pe paginile de tip "doorway" si este o cale sigura spre excluderea din rezultatele Google;

Link-uri ascunse - Numarul de link-uri catre una din paginile sitului are un efect direct atat asupra pozitionarii in rezultate cat si asupra Page Rank-ului. La fel ca si in cazul textului ascuns, link-urile ascunse au ca finalitate excluderea din rezultatele Google. Evitati paginile de tip Free-For-All deoarece Google le considera "link farms" (pagini care afiseaza exclusiv link-uri si sunt create special pentru a influenta Page Rank-ul). Aveti grija catre cine afisati link-uri. In realitate, nimeni nu poate controla cine afiseaza link-uri catre paginile voastre insa link-urile catre situl tau nu afecteaza Page Rank-ul. Atata timp cat controlati paginile catre care afisati link-uri Google nu o sa va penalizeze pentru legaturi cu un site considerat link farm;

Multiple situri identice - Pentru a castiga in Page Rank, unii webmasteri creaza mai multe pagini cu continut identic sau foarte similar cu link-uri intre ele. Aceasta este inca o tehnica neagreata de Google pe motiv de "duplicate content";

Afisarea excesiva de link-uri - Google recomanda afisarea a maxim 100 de link-uri pe o pagina. Folosirea a mai mult de 100 nu conduce la excluderea din rezultate insa poate avea ca rezultat o scadere semnificativa a Page Rank-ului;

Atata timp cat nu folositi tehnicile de mai sus, nu aveti de ce sa va temeti de o excludere din rezultatele Google. Cea mai buna cale spre obtinerea unui Page Rank mai bun este rabdarea si folosirea metodelor agreate de Google.


13.09.07 22:10:03 0 | Comentarii (1/1) Trimite pe mail Tipareste Permalink

Publicata de geo-master | TAG: Internet



Ce este esential pentru navigarea in interiorul unui website

Desi pare simplu, unul din elementele cheie in usurinta cu care navigam pe un site este acela de a oferi vizitatorului posibilitatea de a sti oricand si foarte clar unde se afla, unde a fost anterior si unde ar putea sa mearga in continuare in interiorul sitului.

In anii anteriori, se considera ca functia principala a navigarii pe un site era aceea de a aduce vizitatorul pe pagina sau zona din pagina unde si-a dorit sa ajunga. Astazi, acest model nu mai este chiar de actualitate.

Surprinzator, in prezent, vizitatorii merg direct spre paginile incarcate de continut, mai ales din cauza ca acestea sunt cele catre care sunt directionati in motoarele de cautare folosite. De aici, vizitatorii sitului vor decide daca vor naviga in continuare pe site, daca va vor contacta sau vor parasi situl. Daca design-ul si navigarea sunt dificile in interiorul sitului, atunci cu siguranta ca vizitatorul va pleca pur si simplu.

Acesta este unul din motivele pentru care folosirea frame-urilor este din ce in ce mai putin folosita. La fel se poate spune si despre JavaScript-urile folosite pentru a genera elemente de navigatie dinamice, precum si folosirea de elemente invizibile.

Daca vizitatorii au gasit una din paginile sitului intr-un motor de cautare si nu au folosit elementele de navigare de pe home page, cum vor sti unde anume sa mearga pe site pentru a gasi continut util?

Cea mai buna solutie ar fi folosirea unui sistem de navigare “context-sensitive”. Mai exact, cand un vizitator ajunge pe site, in orice pagina ar fi, sa aiba posibilitatea sa aleaga si alte pagini cu continut asemanator, precum si alte elemente interesante dar si sa poata reveni in locul de unde a accesat situl.

Un factor important ar fi acela de a folosi culori diferite pentru a scoate in evidenta o pagina din site sau o sectiune a acesteia. Acesta este un element vital pentru a spune vizitatorului unde se afla in acel moment pe site. Daca nu se poate folosi o alta culoare, atunci o alta optiune interesanta este folosirea textului formatat in bold sau italic. Important este scoaterea in evidenta a locului unde te afli in momentul respectiv pe site.

Ca o concluzie, indiferent ce metode folositi, incercati sa evitati folosirea excesiva de JavaScript in locul unor elemente de navigare interesante si atractive pentru vizitatori.

Folosirea acestora este esentiala pentru a incuraja vizitatorii sa petreaca mai mult timp explorand situl din momentul in care l-au accesat si pana cand hotarasc sa-l paraseasca.


Sursa: Google News

Niciun comentariu: