duminică, 14 decembrie 2008

Raceala si aberatii si viitor

De cate ori ati racit pana acum? Probabil de nenumarate ori…si probabil nu ati tinut nicodata socoteala … insa ati reusit sa tineti minte ca daca raciti puternic stati la pat o saptamana sau doua… Avand in vedere ca eu am fost bolnava si am avut probleme cu plamanii…probleme care uneori apar, am cam tinut minte de fiecare data cand am avut o raceala puternica… si, din pacate, acum sunt iar racita!!! E ingrozitor …efectiv ai impresia ca te doare carnea pe tine…simti fiecare muschi din corp cum se misca si il simti greu…Si daca incerc sa stau nemiscata …durerea tot persista… dar sa spunem ca “faza asta” nu ar conta foarte pentru cineva ca mine, care in general lucreaza de acasa si nu are contact foarte des cu lumea de afara. Insa, am senzatia, ca raceala asta parca mi-a virusat si mintea, nu doar corpul. Imi e foarte greu sa ma concentrez si sa reusesc sa scot o idee buna pentru un design! Asa ca incep sa aberez…Spre exemplu m-am trezit de dimineata foarte obosita dupa ce o noapte intreaga am filozofat cu mine insumi (chestie pe care o fac destul de des)…

Imi imaginez …cateodata…cum ar fi daca web design-ul si grafica web ar ajunge la rangul picturilor. Cum ar fi daca s-ar face expozitii de grafica web la Galeria Artelor din Bucuresti ? Cum ar fi daca s-ar deschide un muzeu dedicat graficii pe internet? Cum ar fi daca fiecare web grafician ar fi vazut ca un pictor ? Oare munca noastra ar fi mai apreciata dupa ce murim? Ce?…voi nu ati observat ca mai toti pictorii devin cunoscuti si picturile lor inestimabile abia dupa ce crapa? Va dati seama cata vointa au oamenii astia? Sa luam cazul Luchian …ca de el stiu mai multe avand in vedere ca e din familie…La o expozitie de prin 1905 doar Grigorescu a cumparat un tablou…dupa moartea sa, pe vremea comunismului, stiu ca in casa unor membrii din familia Luchian au intrat x sau y si le-au ridicat tablourile iar acum tablourile sunt vandute la mii de euro. Cum ar fi daca si grafica web ar avea valori d’astea? Va puteti imagina? Cum ar fi daca un web designer face x site dar da doar dreptul de folosinta a respectivei grafici doar pentru o anumita perioada? Oare ar fi posibil? Si daca da? Ce consecinte ar avea o asemenea perspectiva?

Pictura, din pacate, nu mai are valoarea care o avea acum ceva ani buni in urma. Acum cand intru in casa lui x sau y (in general tineri) nu vad tablouri expuse pe perete ci afise, postere, poze…sau nimic. Ne-am modernizat atat de mult incat nu mai apreciem spiritul creativ si am devenit atat de practici incat preferam sa punem pe frigider un magnet cu o foaie cu lista “TO DO” decat sa dam bani pe un tablou. Probabil modernitatea viruseaza spiritul creativ si dotat cu imaginatie catre lumea visurilor si a inconstientului. Modernitatea aduce in frunte spiritul practic si inventeaza utilul - cuptorul, microundele, televizorul, mobilul, calculatorul. Probabil ca graficientii web sunt cei care in trecut, fara existenta calculatorului, ar fi fost pictori. Mama mi-a dat peste mana cand am pus pensula in mana si am inceput sa fac desene pe care diriginta la expunea in scoala(171). Intre-un fel i-am dat dreptate… probabil as fi murit de foame cu pictura si doar copii mei ar fi fost “bogati” (paradoxul… doar nu pentru generatia care vine lucram atat?).

Am inventat creionul si am uitat de penita cu cernela.

Am inventat calculatorul si am uitat de masina de scris.

Am inventat e-mail-ul si am uitat de scrisorile postale.

Am inventat mobilul si am uitat codul Morse.

Am inventat grafica web …oare vom uita si pictura?

Oare ce viitor va avea pictura in fata graficii web? In momentul in care pictura va fi inlocuita de grafica web , ce standarde se vor aplica graficii? Oare ce viitor si ce cerinte se vor cere unui grafician web?…sunt intrebari la care putem medita(mai ales noi, graficienii,) …si raspunsuri care, probabil, intr-un viitor, se vor adeveri….

Niciun comentariu: